XXXLutz - istorijat
Bila jednom jedna vredna poslovna žena koja je sa puno truda i velikom vizijom osnovala firmu. Mnoge istorije kompanija počinju ovako, ali ne vode sve tamo gde se danas nalazi Lutz nameštaj (Lutz Möbel) gospođe Gertrude Zajfert (Gertrude Saifert): na vrhu austrijskih trgovaca nameštajem. Ovo što ćete u nastavku pročitati su naše najveće prekretnice na putu do te tačke.

Osnivanje
31. oktobar 1945. U to vreme u malom mestu Haag na Hausruku, na obroncima Alpa, u Gornjoj Austriji „Noć veštica (Halloween) nije bila poznata, ali ugledna doktorska porodica Lutz bila je svakome nadaleko poznata. Rešena da izgradi ima za svoju novoosnovanu manufakturu za izradu nameštaja, najmlađa ćerka Gertruda Zajfert, naziva je „Lutz Möbel“ („Luc nameštaj“) po prezimenu svoje majke gospođe Marie Luc. Sedište novootvorene firme ostaće još mnogo godina u slikovitoj maloj opštini Haag na Haustruku.






Početak
U sopstvenoj stolarskoj radionici nastaju ukrasne drvene kutije i umetnički oslikan rustični nameštaj. Time kompanija dobija renomiranog klijenta kao što je „Weiße Rössl“ na Wolfgangsee-u (jezeru Wolfgang), koji rado preporučuje „Lutz“ kvalitet. Nešto kasnije paleta proizvoda proširuje se manjim komadima od drveta, kao što su ukrasni ormari i škrinje koje se delimično proizvode u kućnoj radinosti.

Novi pravac
Dar koji oduvek krasi priču o uspehu XXXLutz-a jeste uspešno prepoznavanje trendova pre nego što oni postanu svakodnevnica. Krajem 50-tih godina Gertruda Zajfert menja fokus kompanije sa proizvodnje komada nameštaja umetničke radinosti na proizvodnju povoljnog nameštaja u većem obimu. Plan se sprovodi, kompanija raste. Da bi održala korak s rastom potražnje, kompanija od proizvođača nameštaja prerasta u trgovca nameštajem. To je ispratio nov stil slova na logou u sedištu firme: jednostavno glasi „LUTZ MÖBEL“.




Portparol mag Thomas Saliger
Reklamni slogan u smeni vremena
1949. godine Lutz privlači potencijalne kupce novinskim oglasima sa sloganom „Ko upoređuje cenu i kvalitet - njemu je kod Möbel Lutz-a sada baš lako.“ Tako je ostalo i do današnjih dana, čak iako u međuvremenu slogane sada najčešće izgovara Familija Puc (Putz) ili tačnije - peva ih.

Smena generacija
Kako to obično biva u porodičnim kompanijama, 70-tih godina je sledeća generacija preuzela kormilo. Dr Ričard Zajferd (Richard Seifert) i dr Andreas Zajfert (Andreas Seifert), dva najmlađa sina osnivača, modernizuju kompaniju inovativnim strategijama i metodama menadžmenta.. Cilj: postati br. 1 kroz rast. Probijanju kroz oštru konkurenciju pruža podršku i prvi „samostalno skrojen“ reklamni katalog.

Ekspanzija bez granica
Potražnja za XXXLutz nameštajem ne poznaje granice – a ni planovi za rast. Statistički gledano Lutz u ovom vremenskom periodu otvara po godini 2 nova salona nameštaja. 1990. godine Lutz otvara svoju prvu poslovnicu u Nemačkoj. Ekspanzija donosi kompaniji, koja od 1980. nosi naziv XXXLutz, natprosečni ekonomski uspeh. Sa 45 prodajnih centara 2000. godine je konačno dostignuto mesto br. 1 na austrijskom tržištu nameštaja.
Portparol mag Thomas Saliger
XXXL restoran
Od kupovine nameštaja se ogladni, zato XXXLutz od 1996. u svim svojim prodajnim centrima dodaje i restorane. Ovde mogu naši kupci po ekstremno povoljnim cenama da naprave pauzu uz hranu i piće. Neki stalni gosti dolaze u „svoj“ XXXLutz samo da bi uživali u hrani.






Velik kao nikada
„XXXL“ u imenu kompanije je zaista i opravdano: 2005. godine XXXLutz postaje drugi po veličini trgovac nameštajem na svetu. Slede dalje ekspanzije u Češku (2000), Mađarsku i Slovačku (2008). Uspeh je sve veći i promet po prvi put prevazilazi milijardu evra. Ne sme da se zaboravi: sa porodicom Putz 1999. počinje prvo poglavlje kampanje koja je ispisala istoriju reklamiranja u Austriji.
Portparol mag Thomas Saliger
Stolica rekorder
Nekoliko rekorda postoji u istoriji XXXLutz-a. Ali u slučaju naše crvene stolice, to čak imamo i potvrđeno crno na belo: 2009. je 30 metara visoka crvena stolica u Sv. Florijanu dospela u Ginisovu knjigu rekorda.

Perspektivna budućnost
U ovoj deceniji se penjemo još jedan stepenik ka vrhu ispunjavajući cilj kompanije da se teži ka najvećem. I to u svim oblastima: zadovoljstvu kupaca, asortimanu, uslugama, obučenosti zaposlenih, akcijama, lokacijama i komunikaciji. S tim u vezi, sledeću prekretnicu označava 2015. godina: osnivanje GIGA International, kao najvećeg i najinovativnijeg evropskog udruženja trgovaca nameštajem i aksesoarima za stanovanje. Udruženje bi trebalo da uvek garantuje najbolji kvalitet po najpovoljnijim cenama.

XXXLutz sada i onlajn
Kliknuto, kupljeno – prva XXXLutz onlajn prodavnica u Nemačkoj počela je s radom 2013. godine, a u jesen 2014. godine to je moguće i kupcima XXXLutz-a u Austriji. Kupci su dobili još veći izbor proizvoda i uštedu vremena zbog brze i pojednostavljene kupovine putem interneta. Kupcima se to sviđa, tako da u međuvremenu bitan doprinos pozitivnom razvoju prometa pruža 21 onlajn prodavnica XXXLutz grupacije u Evropi.

XXXLutz ekspanzija ide dalje
XXXL uspeh se gotovo ne može zaustaviti: naš koncept modernih trgovina nameštajem sve više se širi u 13 zemalja Evrope. XXXLutz grupacija zastupljena je u Austriji, Nemačkoj, kao i u Češkoj (2000), Mađarskoj i Slovačkoj (2008), Švedskoj, Sloveniji i Hrvatskoj (2010), Bugarskoj i Francuskoj (2014), Rumuniji i Švajcarskoj (2018), kao i u Srbiji (2019). Ukupno u ovim zemljama posluje više od 320 prodajnih centara. Naša tajna uspeha? Uprkos našoj veličini ostali smo uvek verni pricipima našeg osnivača gospođe Gertrude Zajfert: zadovoljstvo kupaca, prvoklasni kvalitet, perfektna usluga i povoljne cene.