OPŠTI USLOVI POSLOVANJA

Ovi OUP odnose se na kupovinu u Lesnina XXXL prodajnom centru

Ovi Opšti uslovi poslovanja se primenjuju na kupovinu koju izvršite u prodajnom centru Lesnina S. Ukoliko kupovinu vršite preko našeg webshop-a, odnosno putem interneta, molimo Vas pogledajte na sledećem linku Uslove poslovanja Lesnina S internet prodavnice.

1. ZNAČENJE POJMOVA

U Opštim uslovima poslovanja (dalje „OUP”) navedeni pojmovi će imati sledeće značenje:
  • Garancija je svaka izjava kojom njen davalac daje obećanje u vezi sa robom, i pravno je obavezujuća pod uslovima datim u izjavi, kao i oglašavanju u vezi sa tom robom. Uslovi i slučajevi u kojima Prodavac daje Garanciju detaljnije su opisani u odeljku „Garancija”.
  • Kupac podrazumeva bilo koje fizičko ili pravno lice koje kupuje proizvode i/ili koristi usluge Prodavca u prodajnim centrima Prodavca.
  • Kupoprodajni ugovor ili Ugovor je ugovor o kupoprodaji bilo kog proizvoda i/ili usluge Prodavca zaključen između Kupca i Prodavca, koji uključuje odredbe ovih OUP i eventualne posebne uslove ukoliko su ugovoreni između Ugovornih strana. 
  • Potrošač označava Kupca koji je fizičko lice koje na tržištu pribavlja robu ili usluge u svrhe koje nisu namenjene njegovoj poslovnoj ili drugoj komercijalnoj delatnosti i na koga se primenjuju propisi o zaštiti potrošača.
  • Potrošački spor je domaći ili prekogranični spor koji proizlazi iz ugovornog ili vanugovornog odnosa Potrošača i Prodavca.
  • Politika privatnosti je akt Prodavca u kome Prodavac daje informacije kako se obrađuju podaci o ličnosti, odnosno koji podaci se prikupljaju, kako i kada se prikupljaju, u koju svrhu i po kom zakonskom osnovu, sa kime se dele, koliko dugo se čuvaju, kao i koja prava imaju lica čiji se podaci obrađuju. Našu Politiku privatnosti možete pročitati klikom ovde.
  • Prodavac, Mi ili Lesnina S je društvo LESNINA S DOO BEOGRAD (NOVI BEOGRAD) sa sedištem u Beogradu, Novi Beograd, ulica Rajkova 40, matični broj: 17517422, PIB: 103132663, broj telefona 011/4444510.
  • Ugovorne strane su zajedno Kupac i Prodavac.
  • Uslovi korišćenja Lesnina XXXL kartice su posebni uslovi koje Kupac prihvata u momentu učlanjenja u program lojalnosti, a u cilju dobijanja XXXL kartice i ostvarivanja pogodnosti. Ove uslove možete pročitati na ovom linku.

2. OPŠTE ODREDBE

OUP važe u okviru celokupnog poslovanja u objektima Prodavca, odnosno primenjuju se na našu ponudu, potvrdu porudžbina, isporuku i račune, kao i za sve druge isprave vezane za prodaju proizvoda ili pružanje usluga od strane Prodavca u objektima Prodavca.

Danom potpisivanja predračuna, odnosno Kupoprodajnog ugovora, Kupac potvrđuje da je u potpunosti upoznat sa OUP, te da prihvata sve njihove odredbe. Kako OUP predstavljaju sastavni deo Kupoprodajnog ugovora, Kupac svojim potpisom na Ugovoru ujedno potvrđuje:
  1. da su mu poznate odredbe OUP ili da su mu one morale biti poznate, jer ga je Prodavac pre zaključenja Ugovora sa njihovom sadržinom upoznao na način koji, s obzirom na upotrebljeno sredstvo komunikacije, Kupcu pruža stvarnu mogućnost da se upozna sa sadržinom OUP,
  2. da je Prodavac, pre zaključenja Ugovora, na jasan i razumljiv način ispunio obavezu obaveštavanja Kupca,
  3. da je Kupac saglasan sa OUP.

U smislu stavke navedene pod (2), Kupac potvrđuje da ga je Prodavac obavestio naročito o sledećem:
  • osnovnim obeležjima robe i/ili usluge koja je predmet Ugovora;
  • poslovnom imenu, matičnom broju, adresi sedišta i broju telefona Prodavca;
  • prodajnoj ceni ili načinu na koji će se prodajna cena obračunati (ukoliko se zbog prirode robe ili usluge prodajna cena ne može utvrditi unapred), kao i o svim dodatnim poštanskim troškovima i troškovima transporta i isporuke, kao i o mogućnosti da se ti troškovi mogu staviti Kupcu na teret;
  • načinu plaćanja, načinu i roku isporuke, načinu izvršenja drugih ugovornih obaveza koje proističu iz Kupoprodajnog ugovora;
  • postojanju zakonske odgovornosti Prodavca zbog nesaobraznosti robe ili usluge Ugovoru;
  • načinu izjavljivanja reklamacija Prodavcu, a naročito o mestu prijema i načinu postupanja Prodavca po njima, kao i uslovima koji se odnose na ostvarivanje prava Kupca po osnovu saobraznosti;
  • uslovima za raskid Ugovora;
  • mogućnosti vansudskog rešavanja Potrošačkih sporova;
  • prilikom ponude i prodaje tehničke robe - o dostupnosti rezervnih delova, priključnih aparata i sličnih delova, tehničkog servisa, odnosno održavanja i opravke za vreme i posle prestanka perioda u kojem Prodavac odgovara za nesaobraznost Ugovoru, odnosno posle prestanka proizvodnje i/ili uvoza robe.

Posebni uslovi, koji odstupaju od OUP, a naročito uslovi postavljeni od strane Kupca, biće obavezujući jedino ukoliko su posebno ugovoreni i pisanim putem potvrđeni od strane Prodavca.

Prodavac i Kupac su odgovorni za tačnost podataka navedenih pri zaključenju Ugovora te su u slučaju promene takvih podataka dužni da drugu Ugovornu stranu odmah obaveste o tome i to pisanim putem.

3. PORUDŽBINA

Kod prodaje proizvoda raspoloživih u prodajnom objektu Prodavca, odnosno magacinu, Kupac može odmah da preuzme proizvod uz izvršeno plaćanje u gotovini ili kreditnom karticom.

Roba iz serijske proizvodnje prodaje se po uzorku. U takvim slučajevima se pri porudžbini ispunjava predračun.

Svojim potpisom na predračunu i uplatom avansa u visini iznosa koji zavisi od vrste robe, ali nije manji od 30% vrednosti robe, Kupac potvrđuje porudžbinu, od kog momenta počinje da teče rok isporuke robe. Nakon uplate celokupnog iznosa, kao i ostalih troškova i naknada navedenih u ovim OUP, Kupac može da preuzme robu ili mu roba može biti isporučena. U slučaju odustajanja, Kupac će platiti 30% ugovorene kupoprodajne cene (uključujući PDV) čiji se iznos može naplatiti iz uplaćenog avansa. U slučaju da se roba izrađuje po meri i da se u trenutku otkaza Kupca ona nalazi u proizvodnji, Kupac plaća 50% ugovorene kupoprodajne cene (uključujući PDV), čiji se iznos može naplatiti iz uplaćenog avansa.

Prodavac je kod porudžbine dužan da obavesti Kupca o sledećem: npr. da je proizvodnja poručene robe ili delova te robe obustavljena, da je isporučiva samo količina koja je na skladištu, da je roba lošijeg kvaliteta i dr.

Kupac nema pravo na kupovinu izložbenih primeraka, osim u slučaju drugačijeg pismenog dogovora između Ugovornih strana. Prigovor Kupca koji se odnosi na odstupanja u površini i boji drvenih površina kupljenog proizvoda, a koja su uobičajena na tržištu, neće biti usvojen. Takođe, neće biti usvojen prigovor Kupca koji se odnosi na uobičajena odstupanja kod tekstila (npr. materijal nameštaja i dekoracija) s obzirom na sitna odstupanja u izradi u odnosu na uzorke materijala, posebno u vezi sa nijansom boje, jer su uzorci, odnosno modeli Kupcu prikazani samo u svrhu obaveštenja i približnog određivanja osobine stvari, bez obećanja saobraznosti.

Kupac odgovara za tačnost mera, dimenzija i vrednosti koje je naveo prilikom poručivanja robe koja se proizvodi prema posebnim zahtevima Kupca, za dodatne uslove zahteve u pogleduo promenei ili prekrojavanjau robe po njegovoj želji, kao i za ostale naloge koje je uputio Prodavcu u pogledu poručene, odnosno kupljene robe.

4. KUPOPRODAJNA CENA

Cene navedene u ponudi Prodavca su fiksne, konačne cene, koje uključuju PDV.

Dodatne usluge nisu sadržane u kupoprodajnoj ceni robe (kao što su npr. dekoracijski, montažni i instalacijski radovi i dostava), te se one dodatno naplaćuju prema istaknutom cenovniku i dospevaju na naplatu istovremeno sa dospećem kupoprodajne cene.

5. ROKOVI ISPORUKE

Ukoliko je ugovorena isporuka, Rrok isporuke, na koji se Prodavac obavezuje, naveden je u predračunu, odnosno računuporudžbini. Ukoliko Prodavac ne može da se pridržava navedenog roka, dužan je da obavesti Kupca o tome na način opisan u odeljku „Isporuka i kašnjenje u preuzimanju robe”.

Obaveza Prodavca se gasi i oslobođen je obaveze isporuke ako je proizvođač obustavio proizvodnju naručene robe ili ako je zbog naloga državnih organa, smetnji u prometu ili pogonu, štrajka, isključenja, manjka sirovina i svih slučajeva više sile izvršenje neprimereno otežano ili nemoguće, a Prodavac je za navedene događaje saznao tek nakon što je potvrdio porudžbinu. U tom slučaju Prodavac će o tome odmah obavestiti Kupca na način opisan u odeljku Isporuka i kašnjenje u preuzimanju robe”, a Kupac ima pravo da odabere da li želi povraćaj uplaćenog novca ili želi da mu se u slučaju postojanja drugih porudžbina uplaćeni avans uračuna u cene koje treba da plati za te porudžbine.

6. ISPORUKA I KAŠNJENJE U PREUZIMANJU ROBE

Opšta pravila. Isporuka i preuzimanje robe obavlja se u mestu zaključenja Ugovora, tj. u sedištu, odnosno poslovnom objektu ili magacinu Prodavca, ukoliko nije drugačije ugovoreno. U ovom slučaju je mesto zaključenja Ugovora (sedište, poslovni objekat ili magacin Prodavca) ujedno i mesto preuzimanja robe. Ukoliko nije drugačije ugovoreno, o prevozu robe Kupac će se pobrinuti o svom trošku i na sopstvenu odgovornost.

Prodavac će Kupca obavestiti telefonski, telefaksom, pismom, e-mailom, SMS-om ili preko kurira da je naručena roba stigla u prostorije Prodavca. Obaveštenje telefaksom se smatra dostavljenim od trenutka koji je označen na potvrdi o dostavi telefaksa.

Po prijemu obaveštenja Prodavca, Kupac preuzima kupljenu robu od Prodavca i transportuje je o sopstvenom trošku i snosi sav rizik u pogledu kupljene robe. Izuzetno, za robu sa većom težinom i/ili dimenzijama, Prodavac će o trošku Kupca, uz izričitu saglasnost Kupca dobijenu pre zaključenja Kupoprodajnog ugovora, obezbediti transport takve robe na teritoriji grada u kome se nalazi prodajni objekat Prodavca. Shodno tome, Potrošač je, pored cene kupljene robe, dužan da snosi i dodatne troškove transporta robe, za koje je Prodavcu dao izričitu saglasnost pre zaključenja Kupoprodajnog ugovora.

U slučaju nedoumice, u cene Prodavca nisu uračunati troškovi transporta i isporuke, odnosno smatra se da su istaknute cene sa neposrednim preuzimanjem robe.

Cene sa neposrednim preuzimanjem robe ne sadrže troškove montaže i postavljanja.

Kupac je dužan da, u roku od 3 (tri) radna dana od dana prijema obaveštenja o pristigloj robi, plati konačan iznos kupoprodajne cene, uzimajući u obzir pri narudžbini uplaćeni avans, kao i da u istom roku preuzme robu.

Isporuka robe, postavljanje i montiranje proizvoda. U slučaju postizanja posebnog sporazuma Ugovornih strana u pogledu transporta i isporuke robe u skladu sa ovim odeljkom, biće obezbeđena isporuka robe po ugovorenoj ceni sa isporukom robe, franko adresa Kupca, na teritoriji grada u kome se nalazi prodajni objekat Prodavca, ukoliko postoje odgovarajući prilazni putevi i saobraćajnice.

Na blagovremen zahtev Kupca sva roba kupljena kod Prodavca biće postavljena i montirana uz posebno ugovorenu naknadu.

Kašnjenje sa preuzimanjem robe. Ukoliko Kupac, o svom trošku, ne preuzme robu iz prostorija Prodavca u roku od 3 (tri) radna dana od dana prijema obaveštenja o pristigloj robi, Prodavac je ovlašćen da, počev od prvog narednog dana nakon isteka navedenog roka, zaračuna ugovornu kaznu za docnju u visini skladišne naknade određene u skladu sa ovim odeljkom.

Skladišna naknada iznosi 1% od iznosa vrednosti robe za svakih nedelju dana skladištenja, računajući od prvog dana kašnjenja, odnosno prvog dana nakon isteka roka za preuzimanje robe nakon slanja obaveštenja o pristigloj robi. Prodavac je ovlašćen da izvrši skladištenje i preko trećeg lica o trošku Kupca. Svaka započeta nedelja kašnjenja će se računati kao nedelju dana kašnjenja i u takvom slučaju Prodavac će imati pravo na naplatu pune skladišne naknade za tu nedelju.

Ukoliko se Kupac u roku od 30 (trideset) dana od dana prijema obaveštenja o pristigloj robi ne javi i ne preuzme robu, Prodavac je ovlašćen da, uz ostavljanje Kupcu primerenog naknadnog roka i uz istovremenu najavu raskida Ugovora, raskine Ugovor nakon isteka ostavljenog primerenog naknadnog roka, te robu upotrebi u druge svrhe. U ovakvom slučaju, raskidom Ugovora Prodavac ne gubi pravo da naplati iznos skladišne naknade na ime ugovorne kazne, kao ni pravo na naknadu štete, ukoliko šteta prelazi iznos ugovorne kazne za docnju.

U slučaju nemogućnosti dostave robe Kupcu iz razloga koji predstavljaju krivicu Kupca (na primer, ako Kupac ne želi da preuzme robu iako je ona bez nedostataka, ili prevozniku navede pogrešnu adresu, ili ako Kupac putem prevoznika robu vrati Prodavcu i sl.), Prodavac će Kupca obavestiti o posledicama kašnjenja odnosno odbijanja preuzimanja robe predviđenim u ovom odeljku OUP.

Saglašavajući se sa OUP, Kupac daje saglasnost za prebijanje iznosa skladišne naknade sa plaćenim avansom.

7. USLOVI PLAĆANJA

Plaćanje kupoprodajne cene vrši se na blagajni Prodavca u gotovini ili drugim sredstvima koja zamenjuju gotovinu. Prikazane cene važe za sve vrste plaćanja.

Ukoliko se iz opravdanog razloga može pretpostaviti da Kupac neće biti u mogućnosti da plati robu, Prodavac je ovlašćen da zahteva dostavljanje bankarske garancije, dodatni avans, ili plaćanje celokupnog iznosa unapred, odnosno da zahteva druga sredstva obezbeđenja plaćanja od strane Kupca.

U slučaju kašnjenja s plaćanjem, Prodavac ima pravo da zaračuna kamatu na kašnjenje do šezdesetog dana kašnjenja. Nakon tog roka Prodavac je ovlašćen da, uz ostavljanje Kupcu primerenog naknadnog roka i uz istovremenu najavu raskida Ugovora, raskine Ugovor nakon isteka primerenog naknadnog roka. U ovakvom slučaju, raskidom Ugovora Prodavac ne gubi pravo da naplati iznos dospele kamate, kao ni pravo na naknadu štete, ukoliko ona prelazi iznos dospele kamate.

Prilikom plaćanja putem predračuna, robu nije moguće podići samo uz potvrdu o plaćanju ili virman, već je to moguće sledećeg radnog dana od dana uplate, odnosno kada sama uplata bude sprovedena.

Sva roba ostaje u vlasništvu Prodavca sve do isplate celokupnog iznosa kupoprodajne cene i eventualno nastalih dodatnih troškova od strane Kupca, nezavisno od visine uplaćenog avansa. Kupac ne sme opteretiti niti založiti kupljenu robu sve do trenutka prelaska prava svojine sa Prodavca na Kupca u skladu sa ovim odeljkom.

8. PRELAZ RIZIKA

U času predaje robe Kupcu, rizik slučajne propasti, oštećenja ili uništenja robe prelazi na Kupca.

Ukoliko Prodavac na zahtev Kupca robu treba da isporuči na drugom mestu, različitom od mesta zaključenja Ugovora, i to predajom robe špediteru ili transporteru (koji je izabran na predlog Kupca), rizik slučajne propasti, oštećenja ili uništenja robe prelazi na Kupca momentom predaje robe špediteru ili transporteru. U tom slučaju, troškovi transporta robe do mesta koje je odabrao Kupac padaju na teret Kupca.


PRAVA I OBAVEZE KUPACA U SLUČAJU NEDOSTATAKA ROBE

Nedostaci robe

Nedostatak postoji ako:
  • roba nema potrebna svojstva za njenu redovnu upotrebu ili stavljanje u promet;
  • roba nema potrebna svojstva za naročitu upotrebu za koju je Kupac nabavlja, a koja je bila poznata Prodavcu, ili mu je morala biti poznata;
  • ako roba nema svojstva i odlike koje su izričito ili prećutno ugovorene, odnosno propisane;
  • kad je Prodavac predao robu koja nije saobrazna uzorku ili modelu, osim ako su uzorak ili model pokazani samo radi obaveštenja.
U slučaju da su nedostaci posledica nestručnog puštanja u rad, upravljanja, skladištenja, održavanja ili drugih nestručnih zahvata Kupca, Prodavac ne snosi odgovornost. Takve nedostatke, kao i nedostatke nastale nakon isteka garantnog roka, Prodavac će otkloniti po nalogu Kupca u skladu s tada važećim cenovnikom servisiranja.

Odgovornost Prodavca za nedostatke robe. Prodavac nije odgovoran za nedostatke koji su Kupcu bili poznati ili mu nisu mogli ostati nepoznati u trenutku zaključenja Ugovora, odnosno nedostaci koje bi brižljivo lice sa prosečnim znanjem i iskustvom lica istog zanimanja i struke kao Kupac moglo lako opaziti pri uobičajenom pregledu stvari. Prodavac snosi odgovornost za nedostatke koje je Kupac mogao lako opaziti, ako je Prodavac izjavio da proizvod nema nedostataka ili da ima određene karakteristike i svojstva.

Prodavac nije odgovoran za odstupanja u pogledu izložbenih primeraka u skladu sa odeljkom “Porudžbina” i Potrošač ne može tražiti raskid Ugovora za neznatne materijalne nedostatke. Prodavac Kupca pri kupovini upoznaje sa načinom održavanja proizvoda, a o postupanju sa kožom i načinu održavanja može se informisati u poslovnici Prodavca ili putem web stranice Prodavca. Kupac pre upotrebe odnosno postupka održavanja treba da se informiše kod Prodavca o nejasnoćama oko korišćenja odnosno održavanja robe koju je kupio.

Prava i obaveze Kupaca

1. Opšta pravila

Na odnose između Prodavca i Kupca u vezi sa ostvarivanjem prava u slučaju nesaobraznosti primenjuju se opšte odredbe Zakona o obligacionim odnosima.

Kupac je dužan da prilikom preuzimanja robe u prodajnim objektima Lesnine, kao i prilikom preuzimanja iz magacina, u prisustvu Prodavca (ili ovlašćenog lica Prodavca) pregleda kupljenu robu na uobičajeni način i da o vidljivim nedostacima odmah obavesti Prodavca. U suprotnom, Kupac gubi pravo na zaštitu od materijalnih nedostataka na robi. U tom slučaju, Kupac ima na raspolaganju prava predviđena odeljkom “Reklamacija”.

Izuzetno, u slučaju kada Kupac vrši pregled kupljene robe bez prisustva Prodavca (na primer, ukoliko je u pitanju roba koja se isporučuje na adresu Kupca), primenjuju se pravila predviđena Zakonom o obligacionim odnosima a koja se odnose na pregled stvari i isticanje vidljivih nedostataka.

Pored toga, na sva ostala pitanja u pogledu isticanja nedostataka, primenjuje se Zakon o obligacionim odnosima.
​​​​​​​​​​​​​
2. Posebna pravila

U odnosu na Potrošače, pored opisanih pravila iz Zakona o obligacionim odnosima, primenjuju se i odredbe Zakona o zaštiti potrošača. U slučaju suprotnosti između opštih pravila i posebnih pravila prednost u odnosu na Potrošače imaju posebna pravila.U slučaju kada je Kupac Potrošač, Prodavac je odgovoran za nesaobraznost robe Ugovoru, koja se pojavi u roku od 2 (dve) godine od dana prelaska rizika na Kupca, odnosno od dana predaje robe Potrošaču.

Nesaobraznost

Roba, odnosno usluga je saobrazna ugovorenoj ukoliko:
  • odgovara opisu koji je dao Prodavac i ako ima svojstva robe koju je Prodavac pokazao Potrošaču kao uzorak ili model;
  • ima svojstva potrebna za naročitu upotrebu za koju je Potrošač nabavlja, a koja je bila poznata Prodavcu ili mu je morala biti poznata u vreme zaključenja Ugovora;
  • ako ima svojstva potrebna za redovnu upotrebu robe iste vrste;
  • ako po kvalitetu i funkcionisanju odgovara onome što je uobičajeno kod robe iste vrste i što Potrošač može osnovano da očekuje s obzirom na prirodu robe i javna obećanja o posebnim svojstvima robe data od strane Prodavca, proizvođača ili njihovih predstavnika, naročito ako je obećanje učinjeno putem oglasa ili na ambalaži robe.
Prodavac odgovara za nesaobraznosti isporučene robe Ugovoru ako:
  1. je nesaobraznost postojala u trenutku prelaska rizika na Potrošača u skladu sa odeljkom “Prelazak rizika”, bez obzira na to da li je za tu nesaobraznost Prodavac znao;
  2. se pojavila posle prelaska rizika na Potrošača u skladu sa odeljkom “Prelazak rizika” i potiče od uzroka koji je postojao pre prelaska rizika na Potrošača;
  3. je Potrošač mogao lako uočiti nesaobraznost, ako je Prodavac izjavio da je roba saobrazna Ugovoru.
Dodatno, Prodavac je odgovoran i za nesaobraznost nastalu zbog nepravilnog pakovanja, nepravilne instalacije ili montaže koju je izvršio Prodavac (uključujući lice pod njegovim nadzorom), kao i za nepravilnu instalaciju ili montažu robe koja je posledica nedostatka u uputstvu koje je predato Potrošaču radi samostalne instalacije ili montaže.

Prodavac ne odgovara za nesaobraznost ako je u trenutku zaključenja Ugovora Potrošaču bilo poznato ili mu nije moglo ostati nepoznato da roba nije saobrazna Ugovoru.

Ako nesaobraznost nastane u roku od 6 (šest) meseci od dana prelaska rizika na Potrošača, pretpostavlja se da je nesaobraznost postojala u trenutku prelaska rizika, osim ako je to u suprotnosti sa prirodom robe i prirodom određene nesaobraznosti. Kod robe koja je snabdevena garancijama za tehničku robu važe jednaki ili duži garantni rokovi koji su naznačeni u samim garancijama – garantnim listovima, pri čemu garancije ne isključuju niti utiču na prava Kupca u vezi sa saobraznošću robe sa Kupoprodajnim ugovorom.

Prava Potrošača

Ako isporučena roba nije saobrazna Ugovoru, Potrošač koji je obavestio Prodavca o nesaobraznosti ima pravo da:
  • zahteva od Prodavca da bez naknade otkloni nesaobraznost opravkom ili zamenom,
  • zahteva od Prodavca odgovarajuće umanjenje cene,
  • raskine Ugovor u pogledu te robe, osim ukoliko je nesaobraznost neznatna.
Potrošač ima pravo da bira između opravke ili zamene kao načina otklanjanja nesaobraznosti robe.

U slučaju da otklanjanje nesaobraznosti opravkom ili zamenom nije moguće, Potrošač ima pravo da zahteva odgovarajuće umanjenje cene ili raskid Ugovora ako:
  1. nesaobraznost ne može da se otkloni opravkom ili zamenom uopšte, ni u primerenom roku;
  2. ne može da ostvari pravo na opravku ili zamenu, to jest ako Prodavac nije izvršio opravku ili zamenu u primerenom roku;
  3. opravka ili zamena ne može da se sprovede bez značajnijih nepogodnosti za Potrošača zbog prirode robe i njene namene;
  4. otklanjanje nesaobraznosti opravkom ili zamenom predstavlja nesrazmerno opterećenje za Prodavca u skladu sa zakonom.
Dodatno, ukoliko se nesaobraznost pojavi u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na Potrošača, Potrošač ima pravo:
  • podnošenja zahteva da se nesaobraznost otkloni zamenom,
  • podnošenja zahteva da se nesaobraznost odgovarajućim umanjenjem cene,
  • da raskine Ugovor, osim ukoliko je nesaobraznost neznatna

9. REKLAMACIJA

Opšta pravila. U skladu sa prethodnim odeljkom, svi Kupci (uključujući Kupce pravna lica) imaju prava predviđena Zakonom o obligacionim odnosima koje se odnose na odgovornost prodavca za materijalne nedostatke na stvari.

Posebna prava Potrošača. S druge strane, pored prethodno opisanih prava u pogledu nesaobraznosti robe, Potrošači imaju pravo i na izjavljivanje reklamacije u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača.

Izjavljivanje reklamacije. Reklamaciju zbog nesaobraznosti kupljenog proizvoda ili pružene usluge, kao i zbog pogrešno obračunate cene i drugih nedostataka Potrošač može izjaviti usmeno na prodajnom mestu gde je roba kupljena, zatim telefonom, pisanim putem, elektronskim putem, odnosno na drugom trajnom nosaču zapisa, uz dostavu na uvid računa ili drugog dokaza o kupovini (kopija računa, slip i sl.). Potrošač reklamaciju može izjaviti u roku od 2 (dve) godine od dana prelaska rizika propasti robe na Potrošača, u kome je predviđena odgovornost Prodavca po osnovu nesaobraznosti, a nakon isteka tog roka reklamacija se izjavljuje izdavaocu Garancije.


U slučaju pravovremenog i urednog podnošenja reklamacije, Potrošač ima pravo da zahteva od Prodavca da otkloni nesaobraznost, bez naknade, opravkom ili zamenom, odnosno da zahteva odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine Ugovor u pogledu te robe.

Postupak po prijemu reklamacije. Prodavac je dužan da primi izjavljenu reklamaciju. Prodavac je dužan da bez odlaganja Potrošaču izda pisanu potvrdu ili elektronskim putem potvrdi prijem reklamacije, odnosno saopšti broj pod kojim je zavedena njegova reklamacija u evidenciji primljenih reklamacija, osim ukoliko reši usmeno izjavljenu reklamaciju prilikom njenog izjavljivanja.

Prodavac je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od 8 (osam) dana od dana prijema reklamacije, pisanim ili elektronskim putem odgovori Potrošaču na izjavljenu reklamaciju, osim ukoliko reši usmeno izjavljenu reklamaciju prilikom njenog izjavljivanja. Odgovor Prodavca na reklamaciju Potrošača mora da sadrži odluku da li prihvata reklamaciju, obrazloženje ako ne prihvata reklamaciju,  izjašnjenje o zahtevu Potrošača o načinu rešavanja i konkretan predlog u kom roku će i kako rešiti reklamaciju ukoliko je prihvata.

Prihvatanje reklamacije. Prodavac je dužan da postupi u skladu sa odlukom i, predlogom za rešavanje reklamacije, ukoliko je dobio prethodnu saglasnost Potrošača. Rok za rešavanje reklamacije ne može da bude duži od 15 (petnaest) dana, odnosno 30 (trideset) dana za tehničku robu i nameštaj, od dana podnošenja reklamacije. Rok za rešavanje reklamacije prekida se kada Potrošač primi odgovor Prodavca na izjavljenu reklamaciju i počinje da teče iznova kada Prodavac primi izjašnjenje Potrošača.

Potrošač je dužan da se izjasni na odgovor Prodavca najkasnije u roku od 3 (tri) dana od dana prijema odgovora Prodavca na izjavljenu reklamaciju. Ukoliko se Potrošač u navedenom roku ne izjasni, smatraće se da nije saglasan sa predlogom Prodavca u pogledu rešavanja reklamacije.

Produženje roka za rešavanje reklamacije. Ukoliko Prodavac iz objektivnih razloga nije u mogućnosti da udovolji zahtevu Potrošača u roku koji je dogovoren, dužan je da, o produžavanju roka za rešavanje reklamacije, obavesti Potrošača i navede rok u kome će je rešiti, kao i da dobije njegovu saglasnost. Produžavanje roka za rešavanje reklamacija moguće je samo jednom.

Odbijanje reklamacije. Ukoliko Prodavac odbije reklamaciju, dužan je da Potrošača obavesti o mogućnosti rešavanja spora vansudskim putem i o nadležnim telima za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova.


Vansudsko rešavanje Potrošačkog spora. Ugovorne strane mogu rešiti Potrošački spor vansudskim putem, pred telom za vansudsko rešavanje sporova, u skladu sa važećim Zakonom o zaštiti potrošača. Potrošač može pokrenuti Potrošački spor pred telom za vansudsko rešavanje sporova samo ukoliko je prethodno izjavio reklamaciju ili prigovor Prodavcu, u roku od 1 (jedne) godine od dana izjavljivanja reklamacije Prodavcu. Prodavac je u obavezi da učestvuje u postupku vansudskog rešavanja Potrošačkog spora.

Pokretanje i vođenje postupka vansudskog rešavanja Potrošačkog spora ne isključuje i ne utiče na ostvarivanje prava na sudsku zaštitu.

10. GARANCIJA

Za pojedine vrste robe Lesnina S izdaje Garanciju.

Kod robe koja je snabdevena Garancijom važe garantni rokovi koji su naznačeni u samoj Garanciji – garantnom listu, pri čemu Garancija ne isključuje niti utiče na prava Kupca opisana u odeljku „Prava i obaveze Kupaca u slučaju nedostataka robe”. Garancija važi samo na prostoru koji je naveden u Garanciji.

Ako je Lesnina S Kupcu dala Garanciju za ispravnost robe u toku određenog vremena, Kupac može, u slučaju da roba nije ispravna, zatražiti popravku u razumnom roku, te ako Lesnina S to ne izvrši, zatražiti zamenu neispravnog proizvoda. Kupac je ovlašćen, samo sa garantnim listom koji je dobio pri kupovini i sa originalnim računom, da istakne svoja prava na osnovu Garancije. Popravka ili zamena moraju biti izvršene u razumnom roku, a u protivnom Kupac ima pravo na raskid ugovora ili sniženje cene. Lesnina S će nastojati da izvrši popravku ili zamenu u najkraćem mogućem roku.

Garancija važi u sledećim slučajevima:
  • ako je uz reklamirani proizvod u garantnom roku priložen originalni račun o kupovini i garantni list,
  • ako su nedostaci na proizvodu nastali u garantnom roku posledica greške u materijalu od koga je proizvod izrađen i/ili kao posledica greške u postupku proizvodnje,
  • ako je proizvod reklamiran u garantnom roku koji počinje da teče od datuma kupovine reklamiranog proizvoda odnosno datuma navedenog na računu.

Produžena garancija

U odnosu na pojedine proizvode, proizvođač može dati produženu garanciju, koja pruža isti obim prava kao i garancija, u skladu sa posebnim uslovima poslovanja konkretnog proizvođača. Kod proizvoda na koje se primenjuje produžena garancija važe garantni rokovi koji su naznačeni u samoj Garanciji – garantnom listu, i u tom slučaju je Kupac, odnosno Potrošač (u zavisnosti od konkretnih uslova koje propisuje proizvođač) dužan da postupi u skladu sa uputstvima proizvođača kako bi ostvario pravo na produženu garanciju.

Proizvođač - davalac produžene garancije po sopstvenoj diskreciji odlučuje kojim subjektima će dati produženu garanciju, te Lesnina S ne garantuje da će svi Kupci imati pravo na produženu garanciju.

Molimo Vas da imate u vidu da produženu garanciju ne pruža Lesnina S, već proizvođači pojedinačnih proizvoda, te da Lesnina S nema prava niti obaveza u pogledu produžene garancije. Shodno tome, molimo Vas da za više informacija o konkretnim uslovima i načinima ostvarivanja prava na produženu garanciju pročitate uslove poslovanja konkretnog proizvođača koji daje produženu garanciju.

11. OBRADA I ZAŠTITA PODATAKA O LIČNOSTI

Prilikom zaključenja Kupoprodajnog ugovora, kao i prilikom posete prodajnom centru Lesnine S ili prilikom posete web stranici www.xxxlesnina.rs, Prodavac prikuplja i obrađuje određene podatke o ličnosti u svojstvu rukovaoca. Detaljne informacije o tome kako se prikupljaju i obrađuju podaci, možete naći u Politici privatnosti, koja čini sastavni deo OUP.

12. ZAVRŠNE ODREDBE

Ukoliko je između Ugovornih strana sklopljen pojedinačni Ugovor, OUP se primenjuju na pitanja koja nisu regulisana u Ugovoru.

U pitanjima koja nisu regulisana OUP, merodavni su važeći zakonski propisi, a naročito odgovarajuće važeće odredbe Zakona o zaštiti potrošača Republike Srbije, kada se Ugovor zaključuje sa Potrošačem.

Ovi OUP su na snazi do stupanja na snagu novih OUP objavljenih od strane Prodavca. Novi OUP stupaju na snagu istekom roka od 30 (trideset) dana od dana njihove objave. Po jedan primerak ovih OUP će biti istaknut od strane Prodavca u sedištu, prodajnim centrima i službama za kupce, kao i na web stranici Prodavca.

Ukoliko su pojedine odredbe ovih OUP ništave, odnosno postanu ništave nakon zaključenja Ugovora, to neće imati uticaja na ostale odredbe Ugovora, koje ostaju na snazi. Ništava odredba biće izmenjena na način i u meri neophodnoj za postizanje dejstva koje su Ugovorne strane želele da postignu ugovaranjem ništave odredbe.

Lesnina S zadržava pravo da ove Opšte uslove poslovanja izmeni i dopuni u bilo kom trenutku.

Opšti uslovi poslovanja su stupili na snagu dana 14.2.2022. godine.